Βασικό στόχος του Πανεπιστημίου Πατρών είναι η διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία και τις λοιπές εκπαιδευτικές δραστηριότητες των φοιτητριών και φοιτητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (όλων των κύκλων σπουδών), αλλά και η ομαλή και έγκαιρη ένταξη και ολοκλήρωση του κύκλου σπουδών τους.
Στο Πανεπιστήμιο Πατρών λαμβάνονται μέτρα και προγραμματίζονται δράσεις στο πλαίσιο μιας ολιστικής συμπεριληπτικής προσέγγισης, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευσή τους, σε όλους τους κύκλους σπουδών, ανεξαρτήτως της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους.
Εναλλακτικές μέθοδοι αξιολόγησης
Σε περίπτωση αδυναμίας προσέλευσης στις εξετάσεις φοιτητριών και φοιτητών λόγω αποδεδειγμένης αναπηρίας, μπορεί να προβλεφθεί αντικατάσταση της γραπτής εξέτασης από προφορική, καθώς και άλλος χρόνος και μέσα αξιολόγησης.
Οι ανωτέρω διευκολύνσεις παρέχονται μόνο μετά από αίτηση της ενδιαφερομένης φοιτήτριας και του ενδιαφερόμενου φοιτητή. Οι διαδικασίες και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθορίζονται με αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων και τον Κανονισμό Ισότιμης Πρόσβασης.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του Κανονισμού, αναμένεται η κατάρτιση Οδηγού με κατευθυντήριες οδηγίες σχετικά με την υποστήριξη των φοιτητριών και φοιτητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ο οποίος εγκρίνεται από τη Σύγκλητο.
Πρακτική Άσκηση : Διευκολύνσεις φοιτητών/τριών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Για την εκπόνηση πρακτικής άσκησης, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες επιλέγονται εφόσον πληρούν τα κριτήρια που ορίζονται για όλες/ους τις/τους ενδιαφερόμενες/ους φοιτήτριες και φοιτητές. Ο κανονισμός του κάθε Τμήματος μπορεί να περιλαμβάνει ειδικές προβλέψεις.
Ειδικά, για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές με αναπηρία που πληρούν τα κριτήρια επιλογής, αλλά βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των επιλαχόντων φοιτητών, η αίτησή τους θα γίνεται προσπάθεια να ικανοποιείται κατ’ εξαίρεση με ταυτόχρονη ισάριθμη αύξηση των προσφερόμενων θέσεων Πρακτικής Άσκησης.
Η Επιτροπή πρακτικής άσκησης λαμβάνει ειδική μέριμνα ώστε να διευκολύνει την ομαλή διεξαγωγή της πρακτικής άσκησης και κατά ισότιμο τρόπο με κάθε άλλη φοιτήτρια και άλλο φοιτητή. Δύναται δε να φροντίζει για την εξεύρεση Φορέα Υποδοχής που να μπορεί να ασκήσει φοιτητή με αναπηρία.
Για περισσότερα μπορείτε να ενημερωθείτε από τον Κανονισμό Πρακτικής Άσκησης (Παράρτημα ΙΙΙ του Εσωτερικού Κανονισμού) του Πανεπιστημίου Πατρών καθώς και από το Τμήμα σας εδώ.
Μερική Φοίτηση.
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές, πρώτου κύκλου σπουδών, με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έχουν δικαίωμα υπαγωγής σε καθεστώς μερικής φοίτησης, κατόπιν υποβολής αίτησης στο Τμήμα φοίτησής τους κατά την έναρξη ακαδημαϊκού εξαμήνου, συνοδευόμενη από τα αντίστοιχα της περίπτωσης δικαιολογητικά: ενιαία Ιατρική Γνωμάτευση που να έχει εκδοθεί από Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή Έκθεση αξιολόγησης – Γνωμάτευση από Κέντρο Διάγνωσης Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.).
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Τμήμα σας εδώ.
Διερμηνεία στην ΕΝΓ.
Το Πανεπιστήμιο Πατρών μεριμνά για την παροχή διερμηνέα της ΕΝΓ σε φοιτήτριες και φοιτητές με ακουστική αναπηρία για τη διευκόλυνσή τους σε ειδικές περιπτώσεις.
Οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια και οι διαδικασίες αναμένεται να καθοριστούν σύντομα με τον Εσωτερικό Κανονισμό Ισότιμης Πρόσβασης.